hvac

چگونه از عوارض کولر گازی جلوگیری کنیم؟

در ماه هایی که هیچ مهلتی برای گرما وجود ندارد، واقعاً کولرها نجات دهنده ما هستند. حالا کولرها اون بره های بی گناهی که شما فکر می کنید نیستن! عوارض جانبی بسیاری از کولرها بر سلامتی و همچنین محیط زیست وجود دارد. بیشتر عوارض جانبی به این دلیل است که مردم در وهله اول نحوه استفاده یا نگهداری از آنها را نمی دانند. پس چه عوارضی دارد؟ بیایید در مورد آنها بحث کنیم.

پنج اثر جانبی کولر گازی بر سلامتی:

به گزارش گلوبال نیوز، پنج عارضه مهم کولر گازی بر بدن انسان به شرح زیر است:

  • خستگی مداوم
    تحقیقات نشان می‌دهد افرادی که در محیط‌های دارای تهویه مطبوع کار می‌کنند ممکن است سردرد و خستگی مزمن را تجربه کنند که آنها را در برابر سرماخوردگی، آنفولانزا و سایر بیماری‌ها آسیب‌پذیر می‌کند.
  • پوست خشک
    اگر ساعت های طولانی را در محیطی با تهویه مطبوع سپری می کنید، تهویه هوا رطوبت را از محیط اطراف از جمله پوست می مکد. اگر پوست خود را با مرطوب کننده های مناسب نوازش نکنید، پوست شما به زودی خشک می شود.
  • اثرات بیماری مزمن را تشدید می کند
    AC ها برای افزایش علائم فشار خون پایین، آرتریت و نوریت شناخته شده اند. بنابراین اگر قبلاً از بیماری رنج می‌برید، یک محیط مطبوع فقط باعث افزایش آسیب‌پذیری شما می‌شود.
  • ناتوانی در مقابله با گرما
    رفتن ناگهانی از یک محیط خنک به محیط گرم در فضای باز در واقع می تواند باعث ایجاد استرس شود. این باعث می شود در تابستان نسبت به گرما یا دماهای گرم غیر قابل تحمل باشید.
  • مشکلات تنفسی
    این یکی از عوارض رایج تهویه مطبوع سرد است. اثرات تهویه مطبوع بر ریه ها کشنده است. دستگاه های تهویه مطبوع نیز شناخته شده اند که بیماری های منتقله از هوا مانند بیماری لژیونر، یک بیماری عفونی بالقوه کشنده که باعث تب بالا و ذات الریه می شود.
مطلب پیشنهادی  در اینجا نحوه تأثیر آلودگی هوا بر سلامت کودکان آمده است

راه های زیادی وجود دارد که می توان از عوارض جانبی کولر گازی جلوگیری کرد. اگرچه ممکن است به طور کامل از آن اجتناب نکنیم، اما قطعاً می‌توانیم با انجام اقدامات احتیاطی این عوارض را کاهش دهیم. برخی از اقدامات در زیر ذکر شده است:

چگونه از عوارض کولر گازی جلوگیری کنیم؟

  • خویشتن داری – خودداری – پرهیز – قرار نیست AC ها ساعت ها و ساعت ها کار کنند. مثل این است که یک سوراخ در کیف خود داشته باشید. همانطور که قبلا ذکر شد، دمای AC باید یک یا دو درجه کمتر از دمای اتاق باشد. بنابراین AC خود را در دمای حداکثر 22-21 درجه نگه دارید، اجازه دهید دو ساعت کار کند و سپس آن را خاموش کنید. استفاده از دستگاه های تهویه مطبوع باعث افزایش HCFC (هیدروکلرو فلوئوروکربن) به میزان 20 تا 30 درصد شده است که بازیابی لایه اوزون را تا 25 سال به تاخیر انداخته است.
  • فیلتر AC را تمیز کنید به طور منظم – فیلترهای کثیف می توانند به مواد آلرژی زا، آفت کش ها و سایر ذرات معلق اجازه ورود به خانه شما را بدهند و کیفیت هوای داخل خانه را تهدید کنند. قرار گرفتن در معرض این آلاینده‌ها می‌تواند منجر به بسیاری از مشکلات سلامتی، از جمله آلرژی، آسم، و سوزش چشم، بینی و گلو شود.
  • بررسی تعمیر و نگهداری سالانه – در بیشتر مواقع، گرد و غبار اتاق و استفاده از پودرها و غیره، می تواند AC را مسدود کند. این بدیهی است که نگرانی های تنفسی ایجاد می کند. من شخصاً در نیمه های شب با عطسه های دیوانه وار از خواب بیدار شده ام! بنابراین داشتن آلرژی در تابستان می تواند بدتر شود اگر AC شما به درستی نگهداری نشود.
  • تهویه مناسب ورود هوای تازه به داخل می تواند به کاهش آلودگی های داخل خانه کمک کند. هوای سرد سنگین و متراکم است و می تواند تنفس را دشوار کند. وجود فضاهای تهویه شده باعث تنفس طبیعی و بهتر می شود. AC را می توان به مدت 2 تا 3 ساعت روشن نگه داشت و در صورت عدم استفاده، مطمئن شوید که پنجره های خود را باز کنید تا هوای تازه وارد شود. .
  • پاک کننده هوا وجود واحدهای تمیز کننده هوا می تواند میکروب ها و آلاینده های بیرون را به شدت کاهش دهد.
  • نیروی آب نوشیدن مقدار کافی آب می تواند به کاهش علائم پوسته پوسته شدن خشکی پوست کمک کند. من شخصاً صبح با خارش چشم از خواب بیدار می شوم. حتی دو طرف سوراخ های بینی و پل بینی نیز مستعد خشک شدن هستند. این به این دلیل است که AC رطوبت را از پوست شما می مکد. استفاده از روغن زیتون یا مرطوب کننده توصیه می شود. همچنین نصب یک دستگاه رطوبت ساز به صورت حرفه ای می تواند به حل این مشکل کمک کند.
  • بیرون بروید، هوای تازه را استنشاق کنید عادت به تهویه هوا باعث می شود دمای بیرون حتی گرمتر به نظر برسد. زمانی که هوا سرد است تمایل داریم غذاهای پرکالری بخوریم. ماه های تابستان برای رژیم لاغری مناسب است. AC می تواند شما را به خوابی زیبا برساند اما شما را بی حال می کند. امروزه حتی سالن‌های ورزشی نیز با 5-6 AC نصب می‌شوند که هدف از تعریق آن را کاملاً از بین می‌برد! به یاد داشته باشید بدون عرق، بدون درد، بدون سود. گذراندن مدتی بیرون از خانه به بدن اجازه می دهد تا خود را با دما تنظیم کند و فعال بماند.
  • AC اتومبیل خود را بررسی کنید فرآیند خنک کردن هوای گرم نیاز به تراکم زیادی دارد و این می تواند بستری برای رشد باکتری و کپک ایجاد کند. محققان مرکز پزشکی ایالت لوئیزیانا هشت نوع کپک را در 22 خودرو از 25 خودروی آزمایش شده کشف کردند. خوشبو کننده های هوا می توانند بوی بد را بپوشانند اما کپک همچنان باقی می ماند.
  • کاهش وابستگی بیش از حد در AC – تنها راه مقابله با افزایش دما، سازگاری با آن است. ماه های تابستان قرار است گرم باشند. اما بدن ما قدرت سازگاری دارد. به این فکر کنید، اگر کشاورزان در بیابان های خشک و خشک راجستان بتوانند بدون هواکش زندگی کنند، آیا واقعاً سخت است که فقط برای چند ساعت بدون کولر بمانید؟
  • به یک کشور سرد نقل مکان کنیدشوخی می‌کنم، اما مطمئناً می‌توانید برای یک تعطیلات طولانی در یک مکان نسبتاً خنک‌تر بروید که نه تنها به شما استراحت می‌دهد از زندگی روزمره خسته‌کننده و پرمشغله‌تان، بلکه برای بدن و ذهن شما نیز معجزه می‌کند. دما فقط در حال افزایش است و ما نمی توانیم تمام عمر خود را در اتاق های AC پنهان کنیم.
مطلب پیشنهادی  خوابیدن درست در کنار کولر گازی

با استفاده هوشمندانه می توان عوارض کولر گازی را کنترل کرد. این یک جور احمقانه است که مردم چقدر پیش می روند تا احساس گرما نکنند. وابستگی بیش از حد به هر چیزی هرگز برای سلامتی خوب نیست. من پیشنهاد می کنم گرما و تمام عرق ناشی از آن را در آغوش بگیرید. هیدراته بمانید؛ مقدار زیادی ماست، آب میوه و سبزیجات را در رژیم غذایی خود بگنجانید. راه های ساده تری برای خنک شدن صادقانه وجود دارد.



Source by Divya Goenka

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.