قوانینی را که در دوران دبستان در مورد دستور زبان و علائم نگارشی مناسب یاد گرفتید، به خاطر دارید؟ خب من یه خبر خوب برات دارم…
… فقط قوانین را دور بریزید.
هنگامی که در حال نوشتن نسخه فروش هستید، باید با مشتریان احتمالی به گونه ای صحبت کنید که عادت دارند با آنها صحبت شود و به همان شیوه ای که با افراد دیگر صحبت می کنند.
بنابراین بسته به اینکه بازار شما چه کسی است، طیف بسیار وسیعی از انتخاب کلمات و علائم نگارشی در دسترس شماست.
من از علائم نگارشی استفاده میکنم تا سعی کنم کپیام در ذهن مشتری به همان شکلی باشد که انگار دارم این را با او صحبت میکنم.
کاری که ما انجام می دهیم مهارت فروش در چاپ است، درست است؟ بنابراین من برای مشتریم می نویسم که انگار با او در اتاق هستم و کلمات انتخابی ام، عبارت شناسی من، همه چیز طوری ساخته شده است که او با من راحت باشد.
یکی از بهترین کارهایی که می توانید انجام دهید این است که نسخه فروش خود را با صدای بلند بخوانید. وقتی یک پیش نویس خیلی خوب دارید، فقط در اتاقی بنشینید و آن را با صدای بلند بخوانید. تصور کنید که در حال خواندن آن با مشتری ایده آل خود صحبت می کنید.
متوجه خواهید شد که مناطق خاصی وجود دارد که کلمات به دلیل عدم تاکید از بین می روند. یا قسمت هایی که کمی درهم به نظر می رسند. یا مکانهایی که در آن عبارتها دچار اشتباه میشوید. یا بخش هایی که فقط سرعت خواننده را کاهش می دهند.
آن بخشها را برجسته کنید و وقتی کارتان تمام شد، به آنها برگردید و روی آنها کار کنید.
اجازه دهید برخی از روشهایی را که من از نشانهگذاری استفاده میکنم مرور کنیم – فقط چند چیز برای فکر کردن.
غیرقانون شماره 1 نشانه گذاری: من از کاما در جملاتم برای ایجاد مکث استفاده می کنم. باز هم، ما به این نسخه فروش چاپ شده فکر می کنیم که گویی شفاهی است. مکالمه ای که با مشتری بالقوه خود داریم.
غیرقانونی شماره 2 نشانه گذاری: من از بیضی ها در یک جمله یا یک پاراگراف استفاده می کنم تا رشته طولانی تری از افکار یا پیشرفت افکار را به نمایش بگذارم.
من امروز صبح ایمیلی ارسال کردم، به عنوان مثال، در مورد چین و در مورد چگونگی افزایش تورم در چین و اثرات آن.
چیزی شبیه به این شد:
دیروز دولت چین اعلام کرد که تورم تقریبا دو برابر خواهد شد.
دو میلیارد چینی اکنون به دنبال راه هایی برای محافظت از ثروت جدید خود در برابر تورم هستند.
آیا جای تعجب است که قیمت طلا در حال افزایش است؟
غیرقانون شماره 3 نشانه گذاری: من از خط تیره برای تأکید بر یک فکر در یک فکر در جمله استفاده می کنم.
غیرقانون شماره 4 نشانه گذاری: وقتی میخواهم واقعاً به متن زیر به شکلی قوی اشاره کنم – مانند قبل از سرفصل در ابرو یا نسخه پیش از سر، از دو نقطه استفاده میکنم.
غیرقانون شماره 5 نشانه گذاری: من از حروف بزرگ و مورب در متن برای ایجاد تاکید بر کلمات خاص استفاده می کنم. در چاپ، شما اغلب از خطوط زیر استفاده می کنید، اما در وب، زیر خط به معنای “این یک پیوند است.” و بنابراین اکثر مردم از استفاده از آنها در وب اجتناب می کنند. اما تمام کلمات سرپوش و مورب یک هدف را دنبال می کنند.
غیرقانون شماره 6 نشانه گذاری: من مطمئن می شوم که استفاده من از علامت تعجب سنجیده است. پیشنویس نهاییام را مرور میکنم و مطمئن میشوم که دو یا سه پاراگراف را پشت سر هم با علامت تعجب به پایان نرسانم. وقتی روی همه چیز تاکید می شود، بر هیچ چیز تاکید نمی شود.
در پایان، شما میخواهید نسخه فروش شما تغییراتی در سرعت و دامنه داشته باشد – جایی که از شدت بیشتر به شدت کمتر میرود تا اوج بعدی بتواند چشمگیرتر باشد.
غیرقانون شماره 7 نشانه گذاری: تست کاما وقتی کاماهای زیادی می بینم، به شدت به جمله نگاه می کنم زیرا کاما اغلب برای تعمیر جملاتی استفاده می شود که واقعاً وارونه نوشته شده اند.
برای مثال، میتوانم بنویسم: «کلیتون با جسارت بسیار عالی مثال خود را زد.»
خب این جمله وارونه است و به همین دلیل نیاز به کاما داشت. باید گفته میشد، “کلیتون با شجاعت بسیار مثال زد.”
بنابراین این یک سرنخ است که باید کاری انجام داد تا این جمله سریعتر و کارآمدتر خوانده شود.
امیدوارم کمک کند!