hvac

نوآوری سبز – چگونه در دنیای نامشخص رقابت را شکست دهیم

رهبران صنعت موفق می دانند که حتی در آشفتگی اقتصادی فعلی، نوآوری برای رقابتی ماندن و رشد کسب و کار بسیار مهم است. مبتکران باهوش در حال ورود به یک فضای طراحی جدید هستند و در می یابند که این فضای پتانسیل این را دارد که به طور اساسی دنیای ما را به سمت بهتر شدن تغییر دهد و به شرکت هایشان برتری لازم برای برتری را بدهد. اون فضا سبزه

کسب‌وکار با توسعه فناوری‌های جدید و مخرب، اصلاح فناوری‌های موجود یا توسعه برنامه‌های کاربردی جدید برای فناوری‌های موجود، نوآوری می‌کند. تیم مبتکر یا نوآور، کار را به سه بخش تقسیم می‌کند: تعریف مشکل، طوفان فکری خلاقانه راه‌حل‌ها، و کنار هم قرار دادن همه آن‌ها. هدف اساسی محصول یا فرآیندی است که بهتر، ارزان‌تر، سریع‌تر یا هر سه مورد باشد.

نوآوری سبز چیست؟

نوآوری سبز منجر به محصول یا فرآیندی می شود که دارای ویژگی های خنثی زیست محیطی یا کاهش نیاز به منابع است. نوآوری سبز جعبه نوآوری را گسترش می دهد تا محصول یا ردپای محیطی را پردازش کند. همچنین هدف اساسی بهتر، ارزان‌تر، سریع‌تر را برآورده می‌کند.

محصولات و فرآیندهای خنثی از نظر زیست محیطی آنهایی هستند که در آنها استفاده از مواد، آب و انرژی حذف، به حداقل می رسد یا با منابع دیگری که اثرات زیست محیطی کمتری دارند جایگزین می شوند. ردپای محیطی پایداری مواد خام مورد استفاده، نحوه بسته بندی، حمل و نقل، استفاده و دفع محصول یا فرآیند را در نظر می گیرد.

ممکن است شهودی نباشد که یک شرکت بتواند با در نظر گرفتن محیط به مزیت رقابتی قابل توجهی دست یابد. تصور این است که مصرف کنندگان و کسب و کارها تمایلی به خرید محصولات یا خدمات سبز ندارند. دلایل ارائه شده عبارتند از هزینه غیرقابل تحمل، نگرانی های نگهداری و زیبایی شناسی عمومی. شرکت‌هایی که قبلاً در مسیر نوآوری سبز حرکت کرده‌اند، این دلایل را با توسعه محصولات و فرآیندهایی که این ویژگی‌ها را در خود جای می‌دهند به افسانه تبدیل می‌کنند که همگی به کاهش هزینه و قیمت بهتر تبدیل می‌شوند:

  • کاهش مصرف انرژی،
  • بازیافت آسان یا ساخته شده از مواد بازیافتی برای شروع،
  • استفاده از مواد کمتر،
  • فضای کمتری اشغال کنید،
  • از مواد بسته بندی کمتری استفاده کنید یا به نگهداری کمتری نیاز دارید.
مطلب پیشنهادی  نکاتی که در مورد تعمیر و نگهداری خودروهای هیبریدی باید بدانید

سه فناوری جدید سبز بالقوه مخرب

هیکریت محصول جدیدی است که برای ایجاد اختلال در صنعت بتن ساخته شده است. این ماده مخلوطی است که مویرگ های بتن را آب بندی کرده و آن را ضد آب می کند. عمر مفید بتن را افزایش می دهد و همچنین بازیافت را تسهیل می کند. استاندارد صنعتی فعلی از موانع و پوشش‌های بخار پلاستیکی خارجی استفاده می‌کند که هزینه‌های مشابهی را ارائه می‌کنند، اما بدون قابلیت بازیافت. Hycrete این پتانسیل را دارد که کاربران را به سمت یک محصول قابل بازیافت سوق دهد زیرا تخریب ساختمان ها و بازیافت یا استفاده مجدد از مواد در مقایسه با دفن زباله مقرون به صرفه است.

کوره های مایکروویو با دمای بالامانند آنهایی که توسط Spheric Technologies تولید می شوند، همانطور که اجاق مایکروویو عادات آشپزی خانگی ما را تغییر داد، صنعت سرامیک را تغییر می دهد. گرمایش مایکروویو تا 80 درصد انرژی کمتری نسبت به کوره های معمولی گاز، برق یا زغال سنگ مصرف می کند و زمان پردازش را 90 درصد کاهش می دهد. گرمایش مایکروویو نسبت به روش‌های حرارتی سنتی، محصول سرامیکی بهتری با عیوب کمتر تولید می‌کند. این روش پتانسیل ورود به سایر صنایع را دارد که در آن فرآیندهای دمای بالا مورد نیاز است و هزینه‌های سوخت فسیلی به عاملی محرک برای شناسایی سایر فناوری‌ها تبدیل شده است.

به ارمغان آوردن نور طبیعی ورود به ساختمان ها بدون مشکلات مربوط به کنترل انتقال گرما و نور منجر به نمونه دیگری از فناوری های سبز بالقوه مخرب شده است. Sage Electrochromatics از شیمی فلزات معدنی سبز استفاده کرده است و فرمولاسیون جدیدی با پوشش الکتریکی ایجاد می کند که یک “شیشه هوشمند” تولید می کند که وقتی یک بار کوچک اعمال می شود، می تواند میزان نور و گرمای هدایت شده از طریق شیشه را تعدیل کند و در نتیجه راحتی شیشه را بهبود بخشد. فضای داخلی و در عین حال تسکین قبوض انرژی. مزیت نسبت به پرده‌ها یا سایه‌های حسگر، نداشتن قطعات متحرک و مواد کمتر است، بنابراین هزینه کمتری دارد.

استفاده از سبز برای نوآوری

مطلب پیشنهادی  اشتباهات پرهزینه ای که می تواند ATV شما را خراب کند

از مرحله تعریف مسئله شروع می شود. پارچ شیر گالن را در نظر بگیرید. چگونه می توان این محصول را مجدداً اختراع یا بهبود بخشید تا با در نظر گرفتن محیط، نیاز بهتر، ارزان تر و سریع تر را برآورده کند؟

ظرف پلاستیکی شیر، یک نوآوری در دهه 1960 با یک دسته حمل که اجازه می داد هشت پوند (1 گالن) شیر به راحتی بسته بندی شود، نسبت به اندازه خود ردپای محیطی زیادی را به همراه دارد. ظرف پلی اتیلن از منابع سوخت فسیلی تجدید ناپذیر ساخته شده است. آنها را نمی توان بدون استفاده از جعبه های پلاستیکی روی هم قرار داد، که فضای ذخیره سازی قابل توجهی را اشغال می کنند و باید ضدعفونی و جایگزین شوند، که نیاز به استفاده قابل توجهی از آب و مواد جایگزین دارد. حتی اگر کوزه مربع است که بسته بندی را بهبود می بخشد، جعبه ها فضا را اشغال می کنند و مقداری از آن فضا خالی است. بخش پنهان ردپای محیطی این است که تهویه فضا از منابع انرژی استفاده می کند. به دلیل ارسال فضای خالی همراه با محصول، سفرهای بیشتری بین لبنیات و فروشگاه مورد نیاز است.

طوفان فکری خلاقانه یک پارچ شیر جدید اکنون فراتر از طراحی مجدد است. منبع مواد مورد استفاده، منابع طبیعی (آب و انرژی) و فضای مورد نیاز برای انتقال محصول از لبنیات به فروشگاه و به حداقل رساندن جریان زباله تولید شده را در نظر می گیرد. نوآوری سبز یک پارچ پلی اتیلن مستحکم و مستحکم است که فضای مرده را کاهش می دهد و امکان کاهش 50 درصدی فضای روی هم را بدون نیاز به جعبه فراهم می کند. اندازه آن متناسب با یک پالت استاندارد است و با نوارهای مقوایی و بسته بندی کوچک در کنار هم قرار می گیرد که منجر به کاهش 50 درصدی نیاز حمل و نقل و سوخت می شود. مقوا و بسته بندی کوچک هر دو قابل بازیافت هستند و جریان زباله صفر را برای فروشگاه فروش این محصول باقی می گذارد. و مصرف کننده همچنان می تواند ظرف پلاستیکی را در خانه بازیافت کند.

Superior Dairy این سیستم جدید پارچ شیر را طراحی کرد و از طریق Costco، Sam’s Club و Wal-mart، سه شرکتی که ارزش نوآوری سبز را درک می کنند، توزیع می شود. از آنجایی که لبنیات از رویکرد نوآوری سبز استفاده می کند، قیمت یک گالن شیر در بسته بندی جدید 20 تا 30 سنت کمتر از کوزه شیر سنتی است.

مطلب پیشنهادی  طراحی کار کانال تهویه مطبوع تجاری

چرا سبز نوآوری کنیم؟

  1. امنیت هزینه و منابع هزینه های انرژی و مواد اولیه دیگر در دراز مدت ثابت نیستند. انتظار برای بازگشت نفت به بشکه ای 140 دلار، زمان آن نیست که به فکر کاهش مصرف انرژی یا مواد باشیم. نوآوری سبز می تواند به کاهش هزینه کمک کند و در عین حال محصول بهتری را بدون توجه به قیمت انرژی و کالاها تولید کند.
  2. بازار در حال حاضر به دنبال راه حل های سبز برای برآوردن نیازهای دولت و خود تحمیلی است. وال مارت متعهد به سبز کردن زنجیره تامین خود است. به عنوان مثال ساختمان های سبز 2 درصد از کل ساختمان های جدید را در سال 2005 تشکیل می دهند. در سال 2008، 6 درصد بود و انتظار می‌رفت که بر اساس نگرانی‌های انرژی و هزینه‌های بلندمدت به طور تصاعدی افزایش یابد. ساختمان های سبز دارای نیازهای خاصی از مواد و انرژی هستند که باید برآورده شوند. اگر محصول یا فرآیند شما این الزامات را برآورده نمی کند، مشتری خود را از دست داده اید.
  3. رقبای شما ممکن است فقط از مزایای بازار مطلع شوند و به جای شما نوآوری کنند.

شرکای سبز

فضای سبز برای بسیاری از صنایع جدید است. هیچ رویکرد یکسانی برای نوآوری سبز وجود ندارد. هر صنعتی نیازهای خاص خود را دارد که باید پیشگام باشد. با این حال، می توان درس هایی را در سراسر صنایع آموخت و شخص ثالث می تواند به یافتن برنامه های کاربردی جدید کمک کند.

مشارکت با متخصصان نوآوری سبز همچنین می‌تواند به شرکت‌ها کمک کند تا روندهای سبز آینده را درک کنند، محصولات یا فرآیندهایی را تعریف کنند که به طور قابل توجهی از نوآوری سبز سود می‌برند، به شناسایی ردپای واقعی زیست‌محیطی محصول کمک کند، و به جستجوی راه‌هایی برای موقعیت‌یابی محصولات یا فرآیندها برای رشد انفجاری در آن کمک کند. اقتصاد جدید



Source by Richard Urban

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *