hvac

عیب یابی ژنراتورهای Kubota

Kubota طیف گسترده ای از موتورهای دیزلی را تولید می کند. این موتورهای دیزلی با قدرتی بین پانزده تا شصت اسب بخار قدرت همه چیز را از تراکتور و فرمان اسکید گرفته تا کمپرسور و ژنراتور دارند. یک موتور دیزلی تنها در حجم و تعداد سیلندرها و نوع آلایندگی و کنترل دریچه گاز با ماشین های بسیار بزرگتر تفاوت دارد. برخی از موتورهای دیزلی Kubota چنین مقدار اگزوز را بدون کنترل آلایندگی تولید می کنند که فراتر از یک صدا خفه کن برای کاهش صدای موتور لازم است.

سوخت

موتورهای دیزلی Kubota چه از سوخت بیودیزل یا گازوئیل نفتی استفاده کنند، با سیستم سوخت مشابهی کار می کنند. حتما فیلتر بنزین را مرتب چک کنید. گازوئیل نفتی و بیودیزل ممکن است حاوی ذرات آلاینده باشند که به سرعت فیلتر را مسدود کرده و پر می کنند، به خصوص اگر ژنراتور در مکانی پر گرد و غبار کار کند. این می تواند باعث عدم کارکرد یا عملکرد متناوب موتور شود.

مطلب پیشنهادی  چک لیست تعمیر و نگهداری ژنراتور برای ژنراتورهای دیزلی

شمع های برق

به جای شمع، موتورهای دیزلی Kubota از یک شمع تابش برای آتش زدن مخلوط هوا/سوخت استفاده می کنند. اگر موتور کار نمی‌کند یا برخی از سیلندرها روشن نمی‌شوند، شمع برق نیاز به تعویض دارد. همچنین مطمئن شوید که سیم های اتصالی که به دوشاخه ها جریان می دهند به درستی کار می کنند. برای دیدن شمع برق، آن را جدا کرده و 2 سیم برق را به باتری وصل کنید. آنها باید قرمز و داغ بدرخشند. اگر نه، شمع برق را عوض کنید.

فشرده سازی

موتورهای دیزلی باید فشرده سازی کافی برای سیلندرهای موتور برای روشن کردن سوخت داشته باشند. هنگامی که این اتفاق می افتد، باید زمان بندی را بررسی کنید تا مطمئن شوید که سیلندرها از طول کامل سوراخ عبور می کنند قبل از اینکه دوشاخه آتش را روشن کند. در غیر این صورت، هوا و سوخت فقط فشرده می شوند و این منجر به کاهش قدرت می شود.

مطلب پیشنهادی  نیاز به تعمیرات گرمایش و تهویه مطبوع (HVAC).

راه افتادن

اگر موتور روشن نمی شود، همیشه با نگاه کردن به باتری برای یافتن ولتاژ کافی، فرآیند عیب یابی خود را شروع کنید. همچنین کابل های سرب باتری را برای اتصال مناسب بررسی کنید. خوردگی بیش از حد روی سیم ها منجر به کاهش ولتاژ می شود. بدون ولتاژ، شمع‌ها یا استارت جریان کافی برای عملکرد صحیح خواهند داشت.

گرم شدن بیش از حد

یک موتور Kubota از نظر خنکی به سادگی مانند یک موتور گازسوز است. یک فن خنک کننده و رادیاتور باید مایع خنک کننده را به موتور بدهد تا دمای خنک را حفظ کند. سطح مایع خنک کننده را بررسی کنید و در صورت نیاز آن را پر کنید. تمام اتصالات و شیلنگ ها را نیز از نظر نشتی بررسی کنید. در نهایت، اطمینان حاصل کنید که پمپ آب به درستی آب را از رادیاتور موتور به بلوک موتور گردش می دهد.

مطلب پیشنهادی  مبرد در سیستم HVAC چیست؟



Source by Jack Kolbow

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *