hvac

عملکرد رادیاتورهای تراکتور

کارآمدترین موتور تراکتور تقریباً 35٪ از انرژی خود را برای اقدامات مفید رانندگی، شخم زدن، کشیدن، حمل و نقل و سایر وظایف مزرعه مصرف می کند. 65 درصد مازاد انرژی تولید شده به صورت انرژی صوتی، انرژی گرمایی، انرژی تشعشعی، ارتعاشات و اصطکاک از بین می رود.

یک موتور به اندازه کافی خنک و همتای آن، یک موتور به اندازه کافی داغ، هر دو برای عملکرد بهینه موتور تراکتور ضروری هستند. موتور بیش از حد خنک می تواند باعث آسیب بیش از حد به اجزای موتور شود. پیستون ها و آسترها به گونه ای طراحی شده اند که فاصله های بسیار دقیق و کمی را حفظ کنند.

موتوری که بیش از حد خنک شده باشد، آسترهای آن خنک‌تر از پیستون‌های داغ است. پیستون های آلومینیومی معمولاً سریعتر از آسترهای فولادی منبسط می شوند و بنابراین بین دو سطح زخم ایجاد می شود. این به پیستون ها، رینگ های پیستون و سطح آستر آسیب می رساند.

مطلب پیشنهادی  مزایا و معایب استفاده از کمپرسورهای هوای گازی

یک موتور بیش از حد داغ باعث می شود که تمام اجزای داخلی فراتر از حد معمول منبسط شوند و اجزای شل و سوخته قطعات موتور تراکتور تولید شوند. این پدیده ای است که مکانیک ها از آن به عنوان موتور “شات” یا موتور “مصرف” یاد می کنند. رادیاتور تراکتور گرمای بیش از حد موتور را از بین می برد. مایع خنک‌کننده‌ای که در موتور در گردش است، از طریق رادیاتور تراکتور خنک می‌شود.

ترموستات با جلوگیری از خروج مایع خنک‌کننده گرم شده از موتور در مرحله راه‌اندازی، زمانی که موتور سرد است، به این فرآیند خنک‌کننده کمک می‌کند، و اجازه می‌دهد خنک‌کننده از طریق رادیاتور عبور کند زمانی که دمای موتور بالاتر از حد مجاز دمای طراحی است. رادیاتور تراکتور می تواند از آلومینیوم یا مس یا آلیاژهای آلومینیوم یا مس ساخته شود. از آلومینیوم یا مس استفاده می شود زیرا هر دو دارای ظرفیت حرارتی بالایی هستند که قابلیت جذب و آزادسازی مقدار زیادی گرما را به راحتی دارد.

مطلب پیشنهادی  کاربرد اینترنت اشیا در تهویه مطبوع، روشنایی و پریزهای خانه

رادیاتور تراکتور اساسا دارای ردیف‌هایی از لوله است و نوارهای فلزی نازکی روی این لوله‌ها وصل شده است. مایع خنک کننده از طریق لوله ها به پمپ آب منتقل می شود. به طور معمول، مایع خنک‌کننده از بالای رادیاتور، از طریق لوله‌ها به سمت پایین جریان می‌یابد و به داخل بلوک موتور بازمی‌گردد. شیلنگ های رادیاتور با طراحی خاص این اتصالات دمای بالا را بین موتور و رادیاتور انجام می دهند.

روی این ردیف‌های لوله‌های فلزی، نوارهای نازکی از فلز یکسان یا مشابه تعبیه شده است. این به طور موثر سطح لوله ها را افزایش می دهد و اجازه می دهد گرمای تشکیل دهنده مایع خنک کننده از طریق رسانایی به باله ها منتقل شود. باله ها معمولاً به صورت باله در هر اینچ طراحی می شوند. رادیاتور تراکتور 8N فورد و رادیاتور دیوید براون مدل 990 دارای هشت (8) پره در هر اینچ، رادیاتور آلیس چالمرز برای D17 دارای هفت (7) پره در هر اینچ، رادیاتور جان دیر برای مدل 3020 دارای ده (10) پره است. در هر اینچ

مطلب پیشنهادی  پخت و پز غذاهای بسته بندی شده منجمد در اجاق توستر

جزء اصلی دیگر سیستم خنک کننده درپوش رادیاتور است. این برای حفظ فشار بالا در رادیاتور عمل می‌کند و در نتیجه از جوشیدن مایع خنک‌کننده جلوگیری می‌کند و مانند یک دریچه کاهش فشار عمل می‌کند که خنک‌کننده را به مخزن آزاد می‌کند و در هنگام سرد شدن، خنک‌کننده را به داخل موتور می‌کشد.



Source by Marlon Khan

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.