hvac

آیا می توانید عمر و مسافت پیموده شده سیستم اگزوز و صدا خفه کن خودروی خود را افزایش دهید؟

اکثر دارندگان خودرو به سیستم اگزوز خودروی خود یک دقیقه وقت نمی دهند. این تا زمانی است که صدای بوم بلند، صدای خس خس خس خس و خس خس را می شنوند که به طرز ترسناکی از عقب ماشین یا کامیونشان می آید. علاوه بر این نگرانی‌های مربوط به سلامتی و ایمنی ناشی از گازهای خروجی اگزوز وجود دارد. تقریباً می توانید تا زمانی که آنها به آن نقطه برسند شرط بندی کنید که یک قبض تعمیر صدا خفه کن یا سیستم اگزوز دریافت می کنند. آیا اکثر رانندگان می توانند عمر و طول رانندگی سیستم یا سیستم های اگزوز و صدا خفه کن خود را افزایش دهند؟

اساساً سیستم اگزوز اتومبیل یا کامیون شما شامل منیفولد اگزوز، صدا خفه کن، لوله های اتصال و در برخی موارد یک تشدید کننده است. هر خودرویی که در 30 سال گذشته ساخته شده است قطعاً مبدل کاتالیزوری دارد که می توانید شرط بندی کنید. راه اندازی تک اگزوز از یک منیفولد اگزوز از یک لوله اگزوز، مجموعه صدا خفه کن و لوله دم استفاده می کند که تا زیر سپر عقب امتداد دارد، در حالی که در آرایش سیستم اگزوز دوگانه از دو لوله اگزوز و مجموعه صدا خفه کن به همراه دو رزوناتور استفاده می شود. لوله های دم هر مجموعه به منیفولد اگزوز خود متصل است و گازهای خروجی اگزوز را به عقب خودرو می برد.

مطلب پیشنهادی  خرید کاندو

عمر صدا خفه کن ها و لوله ها تا حد زیادی به نوع سرویسی که وسیله نقلیه در آن استفاده می شود بستگی دارد. اگر بیشتر در حالت توقف و ترافیک شهری با سفرهای کمی بیش از پنج مایل رانده می شود، می توانید شرط ببندید که صدا خفه کن به زودی زنگ زده خواهد شد، طول عمر کمتری خواهد داشت و مالک خودرو از محل خود بازدید خواهد کرد. مکانیک در گاراژ آنها یا به مرکز خدمات نمایندگی خود. از آنجایی که نصب صدا خفه کن و سیستم های اگزوز یک کار تخصصی است، بسیاری از گاراژها و همچنین صاحبان خودرو اغلب کار را در مغازه ها و گاراژهایی که در تعمیر و تعویض سیستم اگزوز و صدا خفه کن تخصص دارند انجام می دهند.

دلیل عمر کوتاه صدا خفه کن این است که در سفرهای کوتاه صدا خفه کن ها و لوله ها هرگز گرم نمی شوند و هرگز آنقدر گرم نمی شوند که رطوبت سیستم را تبخیر کنند – که در نهایت باعث زنگ زدگی اجزای فلزی صدا خفه کن و سیستم های اگزوز می شود. این رطوبت نه تنها به اجزای فلزی می‌چسبد و در اثر آن زنگ‌زدگی ایجاد می‌کند، بلکه طبیعت بسیار اسیدی و خورنده‌ای برای من ایجاد می‌کند – با بقایای گازهای خروجی مخلوط می‌شود و باقیمانده‌های حاصل از فرآیند احتراق موتور احتراق داخلی باقی می‌ماند. در نتیجه لوله ها و صدا خفه کن ها به زودی خورده می شوند و باید تعویض شوند.

مطلب پیشنهادی  آیا ارتقای بهره وری انرژی سبز عمیق منطقی اقتصادی دارد؟

اگر ماشین عمدتاً در سفرهای طولانی و طولانی تر یا عمدتاً با سرعت خوب در سفرهای آزادراه رانده می شود، برعکس صدا خفه کن و لوله هایی که به آن وصل شده است به زودی به اندازه کافی گرم می شوند که به سادگی این رطوبت را تبخیر کنند، شبیه به حالت گرم. کتری از آب می جوشد در نتیجه عمل خورندگی (یعنی زنگ زدگی و ایجاد زنگ زدگی روی قطعات و سطوح فلزی صدا خفه کن) کند و کند می شود. در نتیجه وسیله نقلیه شما دارای صدا خفه کن و سیستم اگزوز آن است که دوام بیشتری خواهد داشت و طول عمر بیشتری خواهد داشت.

مطلب پیشنهادی  اصول HVAC (گرمایش، تهویه و تهویه مطبوع).

جالب است که به نظر می رسد صدا خفه کن ها و لوله های مورد استفاده در یک سیستم اگزوز به طور کلی بیشتر از نصب صدا خفه کن دوگانه دوام خواهند داشت زیرا تمام گازهای داغ خروجی از یک لوله – یعنی همان صدا خفه کن منفرد – عبور می کنند. در نتیجه در یک سیستم صدا خفه کن معمولاً دما زودتر به مقدار بالاتری می رسد. از این رو رطوبت خورنده شانس بیشتری برای گرم شدن و تبخیر شدن در جو دارد و شانس کمتری دارد که روی سطوح و اجزای فلزی باقی بماند تا کار زنگ زدگی خود را انجام دهد.

قاعده کلی مکانیک های خودرو با تجربه و نویسندگان خدمات نمایندگی خودرو این است که صدا خفه کن و لوله ها باید قبل از زنگ زدگی کامل تعویض شوند، زیرا در صورت وجود هرگونه نشتی در سیستم، اگزوز سمی و برای سلامتی مضر است. به داخل وسیله نقلیه فرار می کنند، جایی که اگر راننده تحت تأثیر گازهای خروجی و گازهای خروجی قرار گیرد، به طور بالقوه می توانند باعث مرگ سرنشینان و سرنشینان یا تصادف جدی شوند.



Source by Shaun Stevens

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.