طراح مد ایتالیایی Gianfranco Ferre موفق شد خلاقیت و ثبات را در یک قطعه ادغام کند. او که یک معمار حرفه ای بود، دانش خود را در مورد تقارن در خلاقیت های خود به کار برد. او سبکی ایجاد کرد که نشان دهنده تعادل بود. حس مد Ferre مرز باریکی بین نظم و شورش را می بیند که منجر به طراحی منحصر به فرد می شود که در تاریخ مد تأثیر گذاشت. فری که به عنوان فرانک فلوید رایت مد ستوده شده است، به دلیل ارائه کلاس در اشکال پیچیده متمایز است.
فره در 14 آگوست 1944 در لگنانو ایتالیا به دنیا آمد و در خانواده ای سنتی بزرگ شد که مادرش ارزش نظم و آموزش را به او آموخت. او مدرک خود را در رشته معماری در سال 1969 به دست آورد. در مسیری منحنی به سمت مد، او سال بعد شروع به طراحی لوازم جانبی کرد. او از سال 1972 تا 1974 طراح کت بارانی شد. او در سال 1974 شرکت خود را به نام بایلا راه اندازی کرد.
فره که به مهارتهای فنی و تخیل مجهز شده بود، در سال 1978 با شریک فرانکو ماتیولی، برچسب امضای خود را تأسیس کرد. او برای اولین بار مجموعه ای از لباس های زنانه را راه اندازی کرد که مشخصه مینیمالیستی و در عین حال مدرن بود. خط زنانه Ferre پر زرق و برق است اما فانتزی نیست. او از استفاده از مواد لوکس مانند خز، چرم و تافته در قطعاتی که چیزی کمتر از عجیب و غریب به نظر می رسند، لذت می برد.
مجموعه لباس مردانه Ferre کلاسیک و در عین حال شیک است. کت و شلوارهای او بسیار سنتی هستند و در عین حال با یک پیچ و تاب مدرن طراحی شده اند. این سبک آرام و راحت است که با روندهای قدرت دهه 1980 مطابقت دارد. او در پاسخ به این سوال که چه چیزی الهامبخش طراحیاش بوده است، گفت: «غیرتانگیز بودن در لندن وجود دارد که اجازه میدهد لباسها با نسبتهای اصلی و کاملاً مدرن پوشیده شوند». اولین مجموعه مردانه او در سال 1982 راه اندازی شد. او کلکسیون مد لباس خود را در سال 1986 در رم داشت.
Ferre یک هنرمند و کارآفرین عملی، ذهن و قلب خود را در جزئیات طراحی، بازاریابی و همچنین تبلیغات قرار داد. او احساس مسئولیت قابل توجهی داشت که او را به یک نماد در رشته خود تبدیل کرد.
فره که شش بار برنده جایزه Occhio d’Oro برای بهترین طراح ایتالیایی و دریافت کننده جوایز متعدد دیگری شده بود، بدون شک پیش از مرگش در سال 2007 میراثی را به یادگار گذاشته بود. به طیف تخصصی تر مانند Ferre، خط غیر رسمی تر که با نام های White Label، Ferre Red نیز شناخته می شود، به ویژه برای مصرف کنندگان سایز بزرگ، Ferre Fur و Ferre لباس زیر برای مردان نیز شناخته می شود. او همچنین با GF Ferré برای بازار جوانتر آمد و عطرهای Gianfranco Ferre برای رقابت با DKNY و CK Calvin Klein تصور میشد. او به غیر از اروپا، ایالات متحده را با خطوط تولید خاص خود مانند Gianfranco Ferre USA و Ferre Jeans Line فتح کرده بود.
برچسب Gianfranco Ferre در حدود 17 بوتیک منحصر به فرد در سراسر جهان با بیش از 250 نقطه فروش توزیع شده است.