hashoor

نکاتی برای ایجاد رندرهای معماری سه بعدی عالی

رندرهای معماری سه بعدی به ابزاری محبوب برای معماران تبدیل شده است تا به مشتریان نشان دهند که یک پروژه تکمیل شده چگونه به نظر می رسد، به روشی که واقعی تر از استفاده از مدل های مقیاس یا نقاشی های هنرمند است. اما برای اینکه یک رندر معماری موفق باشد، باید تا حد امکان عکس واقع گرایانه باشد. در اینجا چند نکته در مورد چگونگی دستیابی به سطح واقعی واقع گرایی در رندرهای خود آورده شده است.

1. لبه های خود را پخ کنید. حتی در اشیاء ساخته دست بشر چیزی به نام لبه های کاملا تیز وجود ندارد. با برش دادن لبه‌های خود با استفاده از ابزار پخ در نرم‌افزار رندر، نه تنها رندر خود را واقعی‌تر نشان می‌دهید، بلکه با اجازه دادن به لبه‌ها از منبع نورپردازی شما، جزئیات بیشتری را به نمایش می‌گذارید.

2. از رنگ هایی که 100% سیاه یا سفید هستند استفاده نکنید. برای اینکه نشان دهید که یک شی دارای حجم است، باید مناطقی داشته باشید که با استفاده از رنگ های میانی برای کنتراست، برجسته و سایه زده شوند. اگر یک متریال مجازی دارید که کاملاً مشکی است، مدل شما صاف به نظر می رسد زیرا تفاوت بین قسمت های سایه دار و رنگ های میانی قابل مشاهده نخواهد بود. در مدل کاملا سفید هم همینطور، با این تفاوت که در این مورد، تفاوت میان تناژ و نواحی روشن است که قابل مشاهده نیستند.

مطلب پیشنهادی  10 دلیل برای استفاده از Revit برای طراحی خرده فروشی

3. از پس زمینه تار یا جلوه های عمق میدان در رندرهای معماری سه بعدی خود استفاده کنید زیرا مقدار مشخصی از تاری چیزی است که با عکس های زندگی واقعی مرتبط است تا حرکت را نشان دهد. می‌توانید افکت‌های عمقی را در طول رندر واقعی اعمال کنید یا می‌توانید با استفاده از ویژگی‌های تاری لنز و z-depth pass آنها را در پس از تولید اضافه کنید.

4. از نقشه های چشمگیر استفاده کنید. این نقشه‌ها با بیان اینکه موتور رندر کدام قسمت‌های آن باید براقیت بالایی داشته باشند و کدام قسمت‌ها پراکنده‌تر هستند، واقع‌گرایی بیشتری به رندرهای شما می‌بخشند. اما می‌توانید با برجسته کردن بی‌نظمی‌های طبیعی مانند زنگ‌ها و خراش‌ها، در رندر کردن اشیایی که ظاهراً یکنواخت هستند، مانند سرامیک‌ها، از نقشه‌های خاص استفاده کنید.

مطلب پیشنهادی  مافیاهای آمریکایی – جورج لئونیداس لزلی – پادشاه دزدان بانک

5. از سایه های ناحیه استفاده کنید. هنگامی که در حال انجام رندرهای بیرونی هستید، باید از زمانی از روز که قرار است باشد آگاه باشید تا بتوانید آن را در سایه هایی که در حال ریخته شدن است منعکس کنید. به عنوان مثال، اگر قرار است صبح باشد، سایه ها باید ملایم باشند و واضح نباشند. از سوی دیگر، در اواسط روز، سایه ها واضح هستند. نوع نورپردازی که در رندر استفاده می کنید چیزی است که باید در نظر بگیرید. برای مثال، نور خورشید در مقایسه با نور مصنوعی، سایه‌های ملایم‌تری ایجاد می‌کند، که می‌تواند سایه‌ای تندتر ایجاد کند.

مطلب پیشنهادی  باربادوس – از ساحل به ساحل

6. مقداری کثیفی و بی نظمی به تصویر اضافه کنید. در زندگی واقعی، حتی چیزهایی که قرار است کاملاً جدید باشند، بکر نیستند و ایراداتی خواهند داشت. بنابراین این جزئیات را به رندرهای خود اضافه کنید، مانند ترک های ریز. یا هنگامی که یک اتاق را انجام می دهید، با اضافه کردن برخی جزئیات نامنظم، مانند چند اشیاء پراکنده، از ظاهری بیش از حد تمیز آن جلوگیری کنید.

7. شامل عدم تقارن. در طبیعت، اشیا هرگز کاملاً متقارن نیستند. بنابراین هنگامی که رندرهای معماری سه بعدی خود را به پایان می رسانید، مقداری واریانس نامتقارن اضافه کنید تا واقعی تر به نظر برسند.

Source by Shawn Khoo

مقاله اصلی

مرجع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *