hashoor

نحوه برخورد با مشتری که مدام نظرش را تغییر می دهد

گاهی اوقات، به عنوان یک طراح، با مشتریانی روبرو می شوید که مدام نظر خود را در مورد طرحی که می خواهند انجام دهید تغییر می دهند و بنابراین شما را مجبور می کنند کار خود را دوباره انجام دهید. این یک درد در گردن است زیرا معمولاً به این معنی است که تمام کار سخت شما به هدر می رود. خوشبختانه راه‌هایی برای محافظت از شما در برابر این نوع مشتریان وجود دارد.

1. از آنها بخواهید قرارداد امضا کنند.

یک قرارداد باید بیهوده باشد، به خصوص اگر روی یک پروژه بزرگ مانند یک ساختمان بلند یا یک آسمان خراش کار می کنید. در قرارداد باید بگوییم که هر کار اضافی که مشتری به شما تحمیل می کند، زیرا او نظر خود را تغییر داده است، باید با دستمزد اضافی همراه باشد، مگر اینکه طراحی شما هنوز انجام نشده باشد و کار اضافی به معنای تجدید نظر اساسی در طرح شما نیست.

مطلب پیشنهادی  خوشه های شغلی، پلی بین آموزش و برنامه ریزی شغلی

2. کار طراحی خود را زودتر تمام کنید

زودتر تمام کردن به مشتریان شانس کمتری برای اضافه کردن کار بیشتر در دامان شما می دهد. هر چه مدت طولانی‌تری روی طرحی که می‌سازید کار کنید، احتمال بیشتری وجود دارد که مشتری شما در مورد خواسته‌هایش از ملکی که شما طراحی می‌کنید تجدید نظر کند.

3. در مورد سیاست های خود شفاف باشید

اطمینان حاصل کنید که مشتری شما می داند که شما یک کسب و کار را اداره می کنید و کارهای اضافی غیر از آنچه قبلاً در قرارداد نوشته شده است و هر دوی شما با آنها موافقت کرده اید به معنای پرداخت بیشتر است. این کار مشتری را تشویق می کند تا هر آنچه را که می خواهد در کار شما ببیند به شما بگوید و چیزی را فراموش نکند وگرنه پول اضافی پرداخت خواهد کرد.

4. از رندرهای سه بعدی استفاده کنید

گاهی اوقات مشتریان از طراحی ساختمان شکایت دارند زیرا برای تجسم طراحی شما به تخیل خود متکی هستند، به خصوص اگر تنها چیزی که شما به عنوان یک نمایش بصری دارید، چاپ های آبی و مدل های مقوایی شما باشد. خوبی در مورد رندرهای سه بعدی این است که می توانید یک تصویر دیجیتال واقعی از فضای داخلی و خارجی طرح خود ایجاد کنید.

مطلب پیشنهادی  بهترین کتاب های عکاسی

با برخی از نرم افزارهای مدل سازی سه بعدی، حتی می توانید یک تجسم معماری سه بعدی تعاملی ایجاد کنید که در آن مشتری شما می تواند فضای داخلی خانه دیجیتال را روی رایانه پیمایش کند. به بازی هایی فکر کنید که در آنها می توانید وارد خانه ای شوید و در اطراف آن پرسه بزنید – شما هم می توانید این کار را انجام دهید. بهتر از این، می‌توانید تجسم معماری سه بعدی تعاملی خود را به گونه‌ای تبدیل کنید که بتواند روی دستگاه‌های واقعیت مجازی اجرا شود و ذهن مشتری شما را کاملاً منفجر کند.

استفاده از رندر سه بعدی تمام تردیدها را در ذهن مشتری شما پاک می کند و به آنها احساس اطمینان می دهد زیرا آنها مجبور نیستند برای دیدن ساختمانی که می خواهند شما بسازید به تخیل خود تکیه کنند.

مطلب پیشنهادی  تاریخچه مختصری از پیش نویس جداول

مشتری که اغلب نظر خود را تغییر می دهد می تواند آزاردهنده باشد، اما باید درک کنید که آنها فقط می خواهند بهترین ارزش را برای پولی که می پردازند به دست آورند – آنها فقط به اطمینان نیاز دارند. به‌عنوان یک طراح، می‌توانید ترس‌های آن‌ها را با پرسیدن اینکه دقیقاً چه چیزی می‌خواهند را با بیشترین جزئیات ممکن از بین ببرید. یک تجسم معماری سه بعدی از طرحی که ساخته اید بر اساس دستورالعمل های دقیق آنها بسازید و پس از آن که آن را دوست داشتند، از آنها بخواهید قرارداد را امضا کنند.

Source by Michelle Lamoste

مقاله اصلی

مرجع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.