hashoor

مشهورترین نقاشی او (پرتره ویولت هیمن) – اودیلون ردون

برتراند-ژان ردون یا اودیلون ردون، نقاش، چاپگر، طراح و پاستلیست فرانسوی (۲۰ آوریل ۱۸۴۰ – ۶ ژوئیه ۱۹۱۶) یکی از پیشروان برجسته «پسا امپرسیونیسم» و «سمبولیسم» بود. او تنها 10 سال داشت که در مدرسه جایزه نقاشی گرفت. اودیلون در 15 سالگی شروع به مطالعه رسمی طراحی کرد، اما به اصرار پدرش مجبور شد به معماری روی آورد. زمانی که نتوانست از ورودی معماری در École des Beaux-Arts پاریس عبور کند، به نقاشی بازگشت. خالق «پرتره ویولت هیمن»، ردون، حکاکی و لیتوگرافی را زیر نظر رودلف برسدین آموخت، تا زمانی که در سال 1870 در جنگ فرانسه و پروس به ارتش ملحق شد، دوران حرفه‌ای هنری‌اش مجدداً مجبور به استراحت شد.

سال 1878 اودیلون را به رسمیت شناخت، با خلاقیت‌هایش به نام «روح نگهبان آب‌ها» و اولین آلبوم چاپ سنگی‌اش «Dans le Rêve» در سال 1879. در دهه 1890، او شروع به استفاده از پاستل و روغن کرد که در آثارش به‌شدت دیده می‌شد. برای بقیه عمرش او بعدها در زندگی خود چند کاتالوگ حکاکی و سنگ نگاره را به شمارش اضافه کرد. آثار اودیلون بسیار تخیلی بودند، که از عنکبوت سر انسان تا زمین لرزان را شامل می شد. از آثار معروف او می‌توان به «روح جنگل» (1880)، «مرد کاکتوسی» (1881)، «عنکبوت گریان» (1881)، «بودا» (1904)، و «پرتره ویولت هیمن» اشاره کرد.

مطلب پیشنهادی  نرم افزار 3D CAD برای طراحان و نصب کنندگان

«پرتره ویولت هیمن» که در آخرین سال‌های زندگی ردون در سال 1910 خلق شد، اثری بسیار تخیلی بود. این اثر پاستلی با ابعاد 72 سانتی‌متر در 92 سانتی‌متر، زنی جوان به نام «ویولت هیمن» را نشان می‌دهد که با گل‌های بسیار رنگارنگ، شکوفه‌دار و تا حدودی ناتمام احاطه شده است. برای تطبیق با موضوع “بنفش”، Odilon از رنگ بنفش به اندازه کافی استفاده کرده است. ویولت به پهلو نشان داده شده است، روی صندلی نشسته است، صندلی که فقط پشت او را نگه می دارد، در حالی که گردن و سر او بدون تکیه گاه می مانند. او منفعل به نظر می رسد، به دلیل چهره صاف بی بیانش. لباس او نیز کاملاً ساده و بدون جزئیات و سبک است. او یک لباس درونی سفید رنگ و گردن بلند دارد و رویه آن سبز مایل به آبی با حاشیه طلایی است. موهای مشکی او به اندازه شانه است و در پشت او سنجاق شده است.

مطلب پیشنهادی  یک مسجد 400 ساله – در فراموشی

اودیلون ردون آثار خود را مبهم و غیرقابل تعریف توصیف کرد. او توضیح می دهد: “من اغلب به عنوان تمرین و به عنوان رزق، قبل از یک شی تا کوچکترین تصادفات ظاهری بصری آن را نقاشی کرده ام؛ اما آن روز مرا غمگین و با تشنگی سیری ناپذیر گذاشت. روز بعد به منبع دیگر اجازه فرار دادم. ، آن تخیل ، از طریق یادآوری اشکال و من پس از آن مطمئن و دلجویی شدم.” ردون با انعکاس تفکر و روان خود از طریق آثارش، سعی کرد «امور مرئی را در خدمت نامرئی قرار دهد». همین ابهام در بیان ویولت منعکس شده است، به همین دلیل این اثر هنری اودیلون همیشه واکنش‌های متفاوتی را به همراه داشت. “پرتره ویولت هیمن” در حال حاضر در موزه هنر در کلیولند، اوهایو به نمایش گذاشته شده است.

مطلب پیشنهادی  مخزن داده های سازمانی

Source by Annette Labedzki

مقاله اصلی

مرجع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *