پاک کردن یک کنکور مهندسی یا یک مقاله معماری نباید به عنوان آخرین کلمه برای دانشجویی که دنبال رشته غیر پزشکی است نوشته شود. آنها ذهن های علمی تازه ای هستند. بنابراین، مانند جریان های تجارت و هنر، آنها نیز باید گزینه های جایگزین قابل اعتمادی برای انتخاب داشته باشند. تعمیر و نگهداری هواپیما یکی از این زمینه هاست. این مستلزم درک جزئیات دقیق یک هواپیما، قطعات و سیستم های آن است. این شامل فرم بیرونی محیطی، موتور و سایر قطعات ماشین آلات است.
اگر مفاهیم ریاضی و فیزیک، درک و کاربرد آنها مورد توجه شما قرار می گیرد، مهندسی تعمیر و نگهداری هواپیما ممکن است فنجان چای شما باشد. علاوه بر این، فناوری AME تنها دوره گواهی شده در هند است که جدا از مهندسی مکانیک مناسب یا سال ها تجربه در صنعت تعمیر و نگهداری هواپیما، شما را واجد شرایط درخواست مجوزهای تعمیر و نگهداری هوای DGCA می کند. AMET در واقع شما را دکتر هواپیما می کند. بنابراین، شما باید بیماری های آن را درمان کنید، برای حفظ آن و همچنین تصمیم گیری در مورد ارزش هوایی آن.
اجازه دهید اکنون دامنه مستقیم آن را در پسزمینه صنعت هوانوردی هند تحلیل کنیم:
- هند یک کشور در حال توسعه است و صنعت هوانوردی آن نیز همینطور است. در حال حاضر افراد بیشتری تصمیم می گیرند مسافت را تا آنجا که ممکن است طی کنند. در نتیجه، افزایش بی سابقه ای در تعداد هواپیماهایی که وارد حریم هوایی هند می شوند وجود دارد. این به طور مستقیم تعداد مشاغل موجود در این زمینه را افزایش می دهد.
- کرایههای بلیط هواپیما در حال کاهش است و تعداد پروازها دائماً در حال افزایش است. بخش یک بار زیان اکنون سودهای خارق العاده ای دارد. حتی شرکتهای بینالمللی هوانوردی و سرمایهگذاران به صنعت هوانوردی هند به عنوان یک چشمانداز خوب نگاه میکنند. این به طور مستقیم چشم انداز آینده مورد نیاز AMET را برای نگهداری هواپیماهای خود افزایش می دهد.
- کلوپهای هوایی خصوصی نیز میتوانند به یک گزینه تبدیل شوند. بنابراین یک دوره تحصیلی AME میتواند ساعت کاری در کلوپهای هوایی خصوصی، کار مستقیم یا بین شیفتها را نیز انجام دهد.
- نیروهای ملی نیز ممکن است خدمات شما را استخدام کنند. از آنجایی که تمامی نیروهای دفاعی کشور، نظامی، دریایی و هوایی ما از هواپیماهایی با انواع و اندازه های مختلف استفاده می کنند. آنها همچنین به مهندسان متخصص تعمیر و نگهداری هواپیما در هر زمان نیاز دارند تا توانایی های هوایی خود را حفظ کنند.
- این یک شغل پردرآمد است. یک هواپیما یک سرمایه گذاری سنگین است. بنابراین، شرکت ها همیشه آماده پرداخت حقوق های خوب هستند تا آنها را به خوبی حفظ کنند. در نتیجه، تکنسین های AME عموماً بسیار بیشتر از یک مهندس معمولی یا یک معمار درآمد دارند.
- این یک کار عملی است. تکنسین های تعمیر و نگهداری هواپیما موظفند در زمان فرود هواپیما وارد هواپیما شوند و طبق روال و الزامات تعمیر و نگهداری کار کنند. بنابراین به این معنی است که دستان خود را در دست بگیرید و کثیف کنید. برای کسانی که همه طرفدار مشاغل اداری کامپیوتر 9 تا 6 نیستند، این می تواند یک انتخاب نمونه باشد.