hashoor

سیر تحول طراحی داخلی تجاری

طراحی داخلی تجاری چیست؟

طراحی تجاری که گاهی به عنوان طراحی داخلی قراردادی یا غیر مسکونی نیز شناخته می شود، می تواند به عنوان یک فرآیند چالش برانگیز و پیچیده ایجاد و مدیریت ساخت و ساز یا بازسازی فضاهای تجاری توصیف شود.

حتی اگر برخی افراد از اصطلاح طراحی داخلی “تجاری” به جای طراحی داخلی “دفاتر اداری” استفاده می کنند. با این حال، این کار شامل تنوع بسیار بیشتری نسبت به فضاهای اداری است. پروژه‌های طراحی تجاری همچنین شامل طراحی و تعیین فضاهای عمومی مانند هتل‌ها، رستوران‌ها و ساختمان‌های مشابه فراتر از فضای اداری است. به عبارت دیگر، طراحی طراحی تجاری شامل طراحی فضای داخلی هر تأسیساتی است که اهداف تجاری را تامین می کند.

مطلب پیشنهادی  فرآیند بوت لینوکس ARM

معمولاً توجه زیادی به جزئیات می طلبد و بسیار بیشتر از دکوراسیون داخلی فضاها را شامل می شود. پروژه های طراحی به مسائل بسیار گسترده تری از جمله:

  • طراحی و به حداکثر رساندن فضا،
  • ساخت و بازسازی سازگار با محیط زیست،
  • گزینه های سقف و نور،
  • سیستم های برق و لوله کشی،
  • و حتی راه اندازی سیستم های ارتباطی داده و صوتی برای پاسخگویی به تقاضا.

این کار مستلزم داشتن درک خوبی از معماری و همچنین حس هنری برای ایجاد محیط های جذاب در فضا است.

در دنیای بسیار تجاری شده امروزی، ما بسیاری از چیزها را بدیهی می دانیم. تبلیغات تلویزیونی امروزی را با تبلیغات 50 سال پیش مقایسه کنید. به تجارت بصری فعلی با تجارت بصری در اوایل قرن بیستم فکر کنید.

مطلب پیشنهادی  الگوی سوراخ دار مبتنی بر تصویر برای طراحی ورق فلزی معماری

طراحی داخلی تجاری چطور؟ همانطور که فکر می کنید ذهن خود را بر تکامل فضاهای عمومی تجاری متمرکز می کنید، متوجه تغییرات عظیمی خواهید شد که در آن ایجاد شده است. در بخش بعدی، شما را با تاریخچه مختصری از طراحی داخلی تجاری آشنا خواهم کرد.

تکامل فضای داخلی تجاری

بسیاری از مورخان موافق هستند که حرفه طراحی داخلی تجاری ریشه در قرن نوزدهم دارد. در ابتدا به عنوان دکوراسیون داخلی شناخته می شد. یکی از تأثیرات کلیدی، توسعه تکنیک ها و فناوری های جدیدی بود که از انقلاب صنعتی متولد شد. آنها اثاثیه و مواد تولید انبوه را برای همه ارزان تر و در دسترس تر کردند.

مطلب پیشنهادی  موزه خانه ویدن – یکی از نگهبانان گنج آلاباما

در ابتدا بیشتر کارهای اولیه تجاری داخلی توسط معماران انجام می شد. آغاز قرن بیستم شاهد ظهور دکوراتورها و طراحانی بود که بر فضای داخلی تجاری تمرکز داشتند.

در نتیجه

کار طراحی تجاری دارای بسیاری از جنبه های جذاب است. حداقل به دلیل تنوع پروژه ها. و با هدف کسب و کارها به حداکثر رساندن فضای تجاری و در عین حال کاهش هزینه، به تکامل خود ادامه خواهد داد.

Source by Adil Akkus

مقاله اصلی

مرجع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.