hashoor

روابط با مشتری معمار

در تاریخ معماری اغلب تضاد نامشخصی بین آنچه معمار می خواهد طراحی کند و آنچه مشتری می خواهد ساخته شود وجود داشته است. گاهی اوقات یک معمار چنان در بینش و ارزش‌های زیبایی‌شناختی شخصی خود غرق می‌شود که آنچه مشتری دوست دارد و نمی‌پسندد، در درجه دوم اهمیت قرار می‌گیرد یا کاملاً نادیده گرفته می‌شود. وقتی این اتفاق می افتد خانه یا ساختمان ایجاد شده ممکن است برنده جوایز طراحی شود و برای یک چشم معماری آموزش دیده زیبا به نظر برسد، اما مشتری یا افرادی که باید در آن زندگی کنند ممکن است به شدت آن را دوست نداشته باشند. غالباً صاحبان یا مستاجران دوباره به خانه باز می گردند و برای بار دوم یا سوم چیزها را تغییر می دهند تا با زیبایی شناسی یا هدف آنها مطابقت داشته باشد.

در ریشه این مشکل، ماهیت معماری، خلق کردن است. یک معمار به جنبه های هنری خلاقانه کار خود علاقه زیادی دارد. او می خواهد چیزی جدید و متفاوت خلق کند و خود و دیدگاهش را در کارش قرار دهد. با این حال، اغلب، رشد و توسعه یک معمار مستلزم درک دردناکی است که دیدگاه منحصر به فرد آنها معمولاً اهمیت زیادی ندارد. به هر حال مشتری هزینه آن را می پردازد و باید مدت ها پس از اتمام معمار و ادامه پروژه های دیگر با خانه یا ساختمان زندگی کند. معمار آنجاست تا به مشتری خدمت کند و نه برعکس.

مطلب پیشنهادی  آیا طرح پولی شما را ثروتمندتر یا فقیرتر می کند؟

سایر مشاغل به ندرت این مشکل را دارند. پزشکان و وکلا تقریباً همیشه به عنوان تصمیم گیرندگان و مسئولین در زمینه های مربوطه خود شناخته می شوند. علم و قانون مکتوب تثبیت شده و در مقایسه با ارزش ها و بینش های هنری بسیار کمتر مورد تفسیر قرار می گیرد.

متأسفانه، جامعه معماری و مدارس مستقر اغلب مشکل را بدتر کرده اند. معماران هرگز به دلیل رضایت مشتریان خود مشهور نمی شوند. آنها به دلیل سبک یا تصویر منحصر به فرد و خلاقانه ای که توانسته اند به جهان ارائه دهند مشهور هستند. جوایز معماری به طرح ها یا ساختمان هایی اعطا می شود که خلاقانه هستند و تقریباً هرگز به ساختمان هایی که عملکرد خود را بدون نقص انجام می دهند یا کاملاً رضایت مشتریان خود را جلب می کنند، اعطا می شود. در بسیاری از موارد، معماران مشهور جهان به دلیل این تضاد بین نیازهای مشتری و دیدگاه خلاق معمار، هرگز فرصت ساخت بیش از تعداد انگشت شماری ساختمان را نداشته اند.

مطلب پیشنهادی  برنامه ها و نرم افزارهای رایگان برای افراد غیر انتفاعی

اگر با یک پروژه به یک معمار مشهور جهان نزدیک شوید، تقریباً فرض بر این است که شما به عنوان یک مشتری 100 درصد دیدگاه خلاقانه آن معمار را خریداری می کنید. شما به عنوان یک مشتری تبدیل به بسط دیدگاه معمار می شوید و نه برعکس. البته، مشتری به طور کلی فرصت‌های زیادی را داشته است تا آثار معمار مشهور را پیش از دست بررسی کند، زیرا معمار در رسانه‌ها قرار گرفته است. شما کار و ارزش های زیبایی شناختی او را دوست دارید و او را استخدام می کنید یا نه. البته شرکت های معماری وجود دارند که تقریبا برعکس هستند. آنها بیشتر مشتری مدار هستند تا طراحی گرا. آنها اغلب از نظر مالی با وفاداری و ارجاع مشتری موفق می شوند، اما به ندرت مورد توجه رسانه ها قرار می گیرند یا به دلیل ماهیت محافظه کارانه کار و تجارت خود مشهور می شوند.

مطلب پیشنهادی  شغل در علوم کامپیوتر با امنیت سایبری و پزشکی قانونی

در نهایت بهترین راه حل برای اکثر معماران معتبر این است که بین دو افراط و تفریط تعادل برقرار کنند و معلمی برای مشتری شوند. معمار گزینه های مختلف طراحی و سبک و مزایا و معایب هر کدام را به مشتری ارائه می دهد و با دقت به نیازها و سلیقه مشتری گوش می دهد. این یک رابطه هم افزایی پویا ایجاد می کند. آنها با هم تصویر و چشم انداز خلقت معماری را تعیین می کنند.

Source by Michael Russell

مقاله اصلی

مرجع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.