hashoor

رندر سه بعدی معماری – مقدمه

رندر سه بعدی معماری محبوب ترین و محبوب ترین تکنیکی است که امروزه توسط صنعت معماری استفاده می شود. این امر انقلابی را در این زمینه مهندسی به ارمغان آورده است و عموماً به عنوان یک ابزار بازاریابی مورد استفاده قرار می گیرد. رندر سه بعدی معماری بسته به کاربرد آن به چندین سرویس تقسیم می شود. می توان از آن برای ایجاد تصاویر با زوایای مختلف و تنظیمات، انیمیشن، پیاده سازی، مدل سازی محصول و غیره استفاده کرد.

تکنیکی که برای افزودن بافت و دادن جلوه واقعی به آن استفاده می شود رندر نام دارد. این می تواند فقط کاربرد متریال، بافت دار یا رندر عکس واقعی باشد. رندر عکس واقع گرایانه به واقعی جلوه دادن تصویر کمک می کند. دارای جلوه های نورپردازی، کاربرد متریال و پرداخت رندر با کیفیت بالا است که جذابیت بصری عالی را به هر نوع نمایی می بخشد. رندر سه بعدی معماری به صورت مفهومی رندر مربوط به ساختمان ها است.

مطلب پیشنهادی  جنبش آرت دکو – سنگ بنای هنر مدرن

خدماتی که می توان تحت چتر معماری ارائه کرد در زیر آمده است.

رندر داخلی و خارجی:
رندر داخلی و خارجی شامل رندر داخلی و خارجی است. این شامل پلان های سه بعدی طبقه، مبلمان و وسایل، محوطه سازی، بدنه های آبی، نماهای روز و شب و غیره می شود. محوطه سازی می تواند برای ویلا، زمین گلف، استادیوم و غیره باشد. این نماهای رندر شده می تواند به عنوان یک ابزار ارائه و تجسم عالی از چگونگی یک ساختمان عمل کند. یا سایت اطراف پس از ساخت به نظر می رسد.

عکس مونتاژ:
مونتاژ عکس ترکیبی از یک سایت موجود و یک مدل سه بعدی رندر شده است. ما می‌توانیم یک خانه، ساختمان یا یک ویلا را روی یک پس‌زمینه موجود قرار دهیم و ببینیم که چگونه به نظر می‌رسد. این به معماران کمک می کند تا تصمیم بگیرند که آیا یک سایت خاص برای ساخت و ساز مناسب است یا نه. این می تواند به تصمیم گیری در مورد رنگ دیوارهای بیرونی و سایر عناصر ساختمانی کمک کند.

مطلب پیشنهادی  برنامه های آموزش حرفه ای برای توسعه مهارت

مبلمان و تجهیزات:
رندر سه بعدی معماری شامل مدل سازی و رندر مبلمان و وسایل نیز می شود. این در زمینه طراحی داخلی بسیار مورد استفاده قرار می گیرد. ترکیب رنگ های مختلف، بافت مواد و غیره را می توان در مدل اعمال کرد.

انیمیشن و پیاده روی:
یک پیاده روی معماری به ما یک تور مجازی در داخل ساختمان یا خارج از ساختمان می دهد. این بیشتر به عنوان یک ابزار ارائه یا بازاریابی برای ترویج فروش آپارتمان یا ویلا استفاده می شود. مشتری می تواند ویدیو یا انیمیشن ایجاد شده را مشاهده کند تا احساس حضور مجازی در ساختمان داشته باشد. Walk-through بریده‌های ویدئویی در حال حرکت هستند که می‌توانند 30، 60، 90 ثانیه باشند و زوایای دوربین در مکان‌های مختلف قرار داده شوند تا نمای کلی از کل فضای داخلی یا خارجی ارائه شود.

مطلب پیشنهادی  تورهای آگرا – تور خاطره انگیز با تاج محل

رندر سه بعدی معماری برای رندر کردن موارد زیر استفاده می شود:
1. آپارتمان های مسکونی
2. خانه های تک خانواده
3. محل اداری
4. استراحتگاه ها و باشگاه ها
5. ویلا و کاندو
6. رستوران و هتل ها
7. مناظر
8. مدارس و دانشکده ها
9. مراکز خرید

Source by Amy C John

مقاله اصلی

مرجع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.