hashoor

ده مرحله در فرآیند ساخت بولدوزر

در راستای کسب و کارهای کشاورزی و صنعتی، بولدوزرها پیش نیازی برای بارگیری سریعتر و کم پیچیدگی کارها هستند. در سرتاسر موسسات بلندی که در شهرهای شلوغ و صنعت تجاری معتبر واقع شده‌اند، پشت آن بلوک‌ها و خاک‌های خامی هستند که توسط بولدوزرها زحمت کشیده بودند. حال، اجازه دهید از نحوه تولید این دستگاه مفید و ماشین‌کاری، ساخت و مونتاژ فرعی کامل به کمک برنامه نقشه‌کشی به کمک رایانه که فلزات و قطعات مختلف را با هم مونتاژ و ادغام می‌کند تا محصول نهایی یک بولدوزر را تشکیل دهد، قدردانی کنیم.

اول از همه، فرآیند ساخت بولدوزر دارای 10 مرحله است که به روشی ساده برای عموم مورد بحث قرار خواهد گرفت تا بفهمند چگونه این دستگاه از مواد خام به یک موتور پر سر و صدا، عظیم و مخرب یا سازنده تبدیل می شود. سیستم پیچیده و مجموعه های پیچیده فرآیند تولید آن را در خط مونتاژ آغاز می کند. یک طرح کلی از چاپ های مهندسی و نقشه های گرفته شده از یک پیش نویس به کمک کامپیوتر (CAD) تهیه شده است که به عنوان طرحی برای مونتاژ قطعات عمل می کند. قطعات قبل از آماده سازی ارسال به خط مونتاژ اصلی تحت عملیات حرارتی، بازپخت یا رنگ آمیزی قرار می گیرند.

مطلب پیشنهادی  آموزش طراحی مکانیک، CAE، CAD

1. هسته اصلی، که بدنه داخلی سفت و سخت را تشکیل می دهد، سپس مسئول مونتاژ بعدی است. ورق فولادی را برش می دهد و قالب می گیرد تا با شکل ساختاری تکمیل شود. هدف اصلی این کار این است که از بارهای ضربه ای زیاد و نیروهای پیچشی که بولدوزر را به دلیل وزن زیاد آن پایین می کشند، جلوگیری می کند. در این فرآیند اجزاء از طریق جوشکاری فولادها (در مورد اسکلت ساختاری) می گذرند. ساختی که در آن صفحات در وسایل نصب شده و به صورت دستی یا رباتیک به ریخته گری مرکزی ثابت جوش داده می شوند. و اعضای متقاطع نیز برای پشتیبانی از اجزای دیگر بولدوزر جوش داده شده اند. سپس قاب به صورت چرخشی روی تمام سطوح آبکاری شده سمباده می شود که به نوبه خود به غرفه و خط مونتاژ اصلی منتقل می شود.
2. در خط مونتاژ موتور دیزلی که در جلو قرار دارد و گیربکس که در قسمت عقب قرار دارد (این دو به وسیله شفت بلند به هم وصل شده اند و توسط کوپلینگ ها و یاتاقان ها پشتیبانی می شوند) مونتاژ می شوند، بنابراین قطار قدرت تشکیل می شود. خط طولانی متصل این دو، با سری دنده و دیفرانسیل. این به طور مستقیم به پایه در خط مونتاژ اصلی پیچ می شود.
3. در قسمت جلوی بولدوزر، رادیاتور و سیلندرهای بالابر هیدرولیک قرار دارند، به غیر از آن، اتصالاتی برای اتصال خطوط آب از موتور ایجاد شده است. سایر مجموعه‌های اضافی مانند سیستم‌های هیدرولیک، روغن‌کاری، خنک‌کننده و سوخت نیز ساخته شده‌اند و بنابراین مونتاژ آماده اتصال مستقیم به موتور خواهد بود.
4. کابین، که در آرایه با کنترل های الکترونیکی، بر روی بلوک های فولادی یا لنت های واقع در قاب بولدوزر نصب شده است.
5. زیرشاخه روی قاب نصب می شود و به ترن محرک مونتاژ می شود.
6. کنترل های کابین به موتور و سیستم های هیدرولیک متصل می شوند.
7. تیغه جلو به سیلندرهای هیدرولیک متصل می شود که در یک انتها به ریخته گری موتور در جلوی بولدوزر متصل می شوند.
8. هنگامی که مونتاژ اجزای اولیه از قبل تجهیز شده است، شیلنگ ها، خطوط الکتریکی و خطوط سیال بیشتری در اتصالات نصب شده متصل می شوند.
9. سپس بولدوزر پس از اتمام مونتاژ قطعات لازم رنگ آمیزی می شود.
10. مایعات اضافی برای قرار دادن وجود خواهد داشت و بولدوزر اکنون برای ایستگاه آزمایش تنظیم شده است.

مطلب پیشنهادی  بهینه سازی موتورهای جستجو: متخصص برای افزایش رتبه صفحه و ترافیک شما

Source by Bianca Gianni

مقاله اصلی

مرجع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *