hashoor

درک رایانش ابری یا یک مدل سودمند پرداخت به اندازه شما

بیایید بفهمیم که محاسبات ابری و مدل‌های Pay-As-You-Go (PAYG) چیست. بیایید ابتدا به PAYG بپردازیم. به زبان ساده، PAYG یک مدل محاسباتی “کاربردی” است که به کاربر این امکان را می دهد تا بر اساس ساعات کاری ماشین یا مقدار منابع مصرف شده پرداخت کند. این یک مدل محاسباتی کاربردی بسیار جالب است. هزینه کاربران بر اساس ساعات استفاده آنها به جای کل زیرساخت یا منابع محاسباتی موجود در محل محاسبه می شود.

بنابراین، وقتی نوبت به هزینه‌های پایین می‌رسد – و توجه داشته باشید، همیشه این کار را انجام می‌دهد، برای سازمان‌هایی که به دنبال کاهش بسیاری از هزینه‌های اولیه و هزینه‌های جاری فناوری اطلاعات هستند، یک ضرورت همیشگی است – برای شرکت‌ها، آنچه شما دارید ساعت‌های قابل پرداخت است. سرویس‌های مورد استفاده شامل یک ناوگان زیرساخت واقعی و کامل از منابع محاسباتی است. کدام یک برنده می شود؟ البته، استفاده از “کاربردی” یا درخواستی برنده است. وقتی می‌دانید که استفاده از سرویس‌های ابری هزینه کم/نقطه ورود کم را به شما می‌دهد، ممکن است هزینه‌های سرمایه‌ای بزرگ چندان سودمند نباشد. بنابراین، شما نیازی به زیرساخت کامل برای خدمت به هدف خود ندارید. شما فقط به یک راه‌حل Cloud بر حسب تقاضا نیاز دارید که بزرگترین مزیت را در کاهش هزینه‌های سرمایه اولیه که از زیرساخت‌های سنتی داخلی یا داخلی متحمل می‌شوید به شما می‌دهد.

مطلب پیشنهادی  معماری در حال ظهور

تحت این مدل، یک سرور اختصاصی ابری – شامل نرم‌افزار، ذخیره‌سازی و پلتفرم‌های توسعه – می‌تواند برای استفاده شما تهیه شود و صورت‌حساب آن با توجه به استفاده از قدرت سرور و ذخیره‌سازی انجام شود. این مکانیسم را محاسبات مفید می نامند. PAYG با نام های دیگری مانند Pay-Per-Usage، Pay-Per-Use یا Pay-As-You-Us نیز شناخته می شود.

ثروت در ابرها را کشف کنید

جنبه بعدی این ارائه خودکار خدمات فناوری اطلاعات و کسب و کار، پدیده ای به نام رایانش ابری است. در گذشته، کاربران تنها یک راه برای اجرای برنامه ها یا برنامه های خود داشتند و آن استفاده از خدمات رایانه های فیزیکی و سرورهای موجود در محل سازمانشان است. اما اکنون، همه چیز به طور چشمگیری تغییر کرده است، زیرا آنها می توانند این کار را بدون راه اندازی زیرساخت های عجیب و غریب برای اجرای برنامه ها / نرم افزارهای خود انجام دهند. آن‌ها می‌توانند تمام وظایف محاسباتی خود را از راه دور و با استفاده از سبک پرداختی انجام دهند. رایانش ابری به شما این امکان را می دهد که از طریق اتصال به اینترنت پرسرعت، در هر مکان و در هر زمان به اطلاعات خود دسترسی داشته باشید.

برای جوامع تجاری و مصرف کننده، از نظر نوآوری، دسترسی به تلفن همراه، قدرت محاسباتی بسیار زیاد، و تحویل بر اساس تقاضا، ثابت شده است که بسیار مقرون به صرفه است و همچنان سازنده است.

مطلب پیشنهادی  زنان – چگونه سقف شیشه ای را بشکنیم

برخی از بازیکنان این فضا عبارتند از:
• Amazon EC2، Flexiscale، GoGrid، Joyent، AppNexeus RightScale، ElasticServer

مدل کسب و کار کلاس سازمانی، برای همه

کمی بیشتر در مورد رایانش ابری: Cloud Computing یک اصطلاح فراگیر است که دامنه وسیعی از خدمات محاسباتی را توصیف می کند. در واقع، مانند سایر پیشرفت‌های حیاتی در فناوری، بسیاری از فروشندگان به سادگی شروع به استفاده از عبارت “ابر” برای محصولاتی کرده‌اند که خارج از تعریف اولیه قرار دارند. با این حال، برای درک واقعی اینکه چگونه ابر می‌تواند برای یک سازمان ارزش بیاورد، مهم است که بفهمیم واقعاً چیست و در دسترس بودن آن از طریق پارادایم «به‌عنوان یک سرویس» چیست. معماری کسب‌وکار مجازی و «باز» آن، سازمان‌ها و ذینفعان مختلف مانند شرکای تجاری، مشتریان و غیره را قادر می‌سازد تا برای انجام کسب‌وکار به فضای ابری متصل شوند.

Cloud مجموعه گسترده‌ای از خدمات است که به سازمان‌ها انعطاف‌پذیری بالایی برای انتخاب مکان، زمان و نحوه استفاده از فناوری راه‌حل‌های Cloud می‌دهد که معمولاً به آن نرم‌افزار به‌عنوان سرویس (SaaS)، پلتفرم به‌عنوان یک سرویس می‌گویند. خدمات (PaaS) و Infrastructure-as-a-Service (IaaS) و عمومی، خصوصی یا ترکیبی.

مطلب پیشنهادی  نحوه ادغام جریانهای کاری مهندسی و معماری با کمک BIM

اکنون، بیایید نگاهی دقیق‌تر به قیمت‌گذاری ابری ارائه‌های ابری بیندازیم. قیمت‌گذاری ابری مبتنی بر یک مدل قیمت‌گذاری ثابت یا مبتنی بر اشتراک است: اساساً، هزینه‌ای است که به مشتریان/سازمان‌ها/مشترکین اجازه می‌دهد برای یک دوره زمانی خاص، معمولاً به صورت ماهانه یا سالانه، خرید کنند. با این حال، در مدل‌های PaaS و IaaS، ترکیبی از صورت‌حساب برای فضای ذخیره‌سازی، نوع سرور، استفاده از CPU و غیره ارائه می‌شود، به‌عنوان مثال، پرداخت در صورت تمایل، ماهانه، فصلی و سالانه. حرکت به ابر؛ آن را به یک مدل تجاری جدید برای سازمان خود تبدیل کنید و رقابتی تر شوید.

دوستدار محیط زیست: برو فاکتور سبز

کارآمد بودن انرژی بیشترین اهمیت را دارد. چه یک سرویس میزبانی داخلی داشته باشید یا نیاز شما به ارائه دهندگان خدمات ابری شخص ثالث برون سپاری شده باشد، کسب و کارها همچنان می توانند در هر صورت انرژی کارآمد باشند. با محاسبات ابری، مطمئن باشید که می‌توانید در هزینه‌های انرژی صرفه‌جویی کنید و با بر جای گذاشتن ردپای کربن کوچک‌تر، به یک سیاره سالم‌تر کمک کنید.

حرکت به سمت ابر دقیقاً یک عمل خودخواهانه نیست. ایجاد راه حل های پایدار باعث می شود که سیاره ما نیز کمی عشق پیدا کند.

Source by Sud Gover

مقاله اصلی

مرجع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.