اجازه دهید با برخی از تعاریف پیادهروی شروع کنیم، و با این موضوع که یک معنای «جهانشمول» به سختی به دست میآید – بهویژه در زمینه متقاعد کردن یا علاقه متفاوت است. هنگامی که تعاریف مختلف آنها در کنار یکدیگر قرار می گیرند، شایستگی تعریف یک گروه می تواند به راحتی به بحث با طرف دیگر (که چارچوب ذهنی کاملاً متفاوتی دارد) تبدیل شود. در اینجا، اجازه دهید ما فقط به تعدادی از تغییرات در یک موضوع باز بمانیم.
تبدیل یک خیابان یا یک منطقه به کاربری بدون خودرو را پیادهسازی میگویند. متناوبا، حذف دسترسی وسایل نقلیه به یک خیابان است – برای استفاده انحصاری عابران پیاده با استفاده از سیاستهای محلی مانند بستن خیابانها یا محدودیتهای مشابه. از این رو، یک مکان عابر پیاده مترادف با عدم وجود وسایل نقلیه موتوری در یک منطقه شده است.
موضوع را می توان در چهارچوب گذرگاهی نیز در نظر گرفت که افراد پیاده بر آن تسلط دارند. از این رو، جوهره مشتق از– عابران پیاده و در نتیجه پیادهروی یک منطقه است. چنین معنایی همیشه با فقدان اتومبیل یا وسایل نقلیه موتوری همراه است – همانطور که اکنون با عناصر عابران پیاده در مقابل وسایل نقلیه آشتی می کنیم – و تسلط یا عدم وجود دیگری.
همانطور که در اینجا به اشتراک گذاشته شده است، سه نوع دارد:
1. پیاده رو کامل حذف تردد وسایل نقلیه موتوری در همه زمان ها و در همه روزها با دستورات رسمی راهنمایی و رانندگی است. بر این اساس، پیوسته کلمه کلیدی انتخاب من است، که توصیف کننده وضعیتی است که در آن نبود خودرو در متن زمان شکست ناپذیر است. هنگامی که این طرح اجرا میشود، برای کسبوکارهای آسیبدیده معمول میشود که در نحوه تحویل کالاها و لوازم خود به و از مؤسسات خود خلاق شوند. گاهی اوقات، لازم است تعریف را آسان کرد و وسایل نقلیه موتوری کوچک را در “دوره های غیرفعال” مانند بسیار دیر هنگام عصر یا خیلی زود صبح در محل قرار داد.
2. پیاده سازی پاره وقت حذف تردد وسایل نقلیه موتوری فقط برای ساعات معینی از روز و/یا روزهای خاصی از هفته است. در اینجا، Continual کلمه کلیدی انتخابی من است، که نشاندهنده انتقال مداوم بین مجوز و ممنوعیت خودروها از یک معابر است. بازههای زمانی میتواند از دورههای تعیینشده در روز، دورههای هفتگی یا فقط دورههای تعیینشده در یک سال متفاوت باشد.
3. پیاده سازی جزئی اجازه دادن به برخی وسایل نقلیه موتوری با سرعت کم است. ترافیک آرام کننده نیز نامیده می شود. در این مورد، انقباض کلمه کلیدی انتخابی من است که نشان دهنده نحوه اجرای این طرح است. استراتژی های رایج شامل باریک کردن عرض یک جاده موجود (و تعریض پیاده رو مجاور) به منظور ایجاد یک اثر گردن بطری و در نتیجه کاهش سرعت ترافیک. معرفی کوهان نیز به عنوان جایگزین دیگری تحت این طرح پذیرفته شده است.
همانطور که از موارد بالا مشاهده می شود، مفهوم پیاده روی همیشه حذف کامل خودروها از یک مکان نیست. اغلب، استراتژی یا نوع پیادهروی باید با آنچه در زمینه کسبوکارهایی که ممکن است تحت تأثیر قرار میگیرند و پذیرش ذینفعان مناسب است، مرتبط باشد.
Source by Raffy Chan